Όλα τα κακώς κείμενα που δεν άλλαζαν για χρόνια πρέπει να αλλάξουν μέσα σε μερικές ημέρες, αλλά ταυτόχρονα θα γυρίσουν πίσω ολόκληρες δεκαετίες οι εργασιακές σχέσεις με κατάργηση μιας σειράς κεκτημένων των εργαζόμενων.Όλα αυτά πρέπει να ολοκληρωθούν μέσα στο επόμενο διάστημα και πριν πουν το “ναι” οι δανειστές μας για τη δόση. Η χώρα έχει ήδη βάλει την υπογραφή της την περασμένη άνοιξη.
Οι αλλαγές είναι προαπαιτούμενο για την εκταμίευση των χρημάτων.Έτσι εκτός των άλλων μέτρων που ακούστηκαν μέχρι σήμερα έρχεται μια σειρά άλλων μέτρων που κυριολεκτικά αλλάζουν τα δεδομένα. Σύμφωνα με το “Βήμα” χθες ολοκληρώθηκε η επεξεργασία του κεφαλαίου με τις διαρθρωτικές αλλαγές στην οικονομία και στις αγορές προϊόντων, υπηρεσιών και μεταφορών οι οποίες θα φέρουν δραματικές αλλαγές στη λειτουργία της οικονομίας με επιπτώσεις για τους εργαζόμενους σχεδόν σε όλους τoυς κλάδους.
Απελευθέρωση ωραρίου
Για παράδειγμα στα εργασιακά είναι υποχρέωση της χώρας βάσει Μνημονίου η πλήρης απελευθέρωση του ωραρίου των καταστημάτων “η κυβέρνηση πρέπει να υιοθετήσει νομοθεσία που θα αποσυνδέει τις ώρες εργασίας των εργαζομένων στον κλάδο από το ωράριο λειτουργίας των καταστημάτων” όπως αναφέρεται χαρακτηριστικά.
Μείωση μισθών και πώληση της ΔΕΗ
Παράλληλα και με συμβατική υποχρέωση της χώρας της ιδιωτικοποιήσεις ΔΕΚΟ έως τον Νοέμβριο του 2012 η κυβέρνηση πρέπει να υποβάλλει ένα σχέδιο για την αναδιάρθρωση της ΔΕΗ με στόχο αφ’ ενός να προετοιμαστεί η ιδιωτικοποίησή της και αφ’ετέρου να γίνει ανταγωνιστική ως προς τις άλλες επιχειρήσεις της απελευθερωμένης αγοράς του ηλεκτρισμού.
Σύμφωνα με “Τ Βήμα” για την αξιολόγηση του λειτουργικού κόστους της ΔΕΗ η κυβέρνηση θα παραδώσει στην Τρόικα μελέτη ειδικού της Ευρωπαϊκής αγοράς για να συγκρίνει τις συνολικές απολαβές των υπαλλήλων της ΔΕΗ με τις βέλτιστες πρακτικές των ευρωπαϊκών ηλεκτρικών εταιριών.
Αυξήσεις σε εισιτήρια και ρεύμα
Μέχρι και 25% θα ανέβουν τα εισιτήρια, ενώ νέα αιμορραγία στην τσέπη του πολίτη ετοιμάζει η ΔΕΗ που αυξάνει τα τιμολόγια
Το μνημόνιο το προβλέπει ξεκάθαρα. Μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2013 πρέπει να αυξηθούν τα εισιτήρια. Έτσι όλα δείχνουν ότι το πολύ μέχρι το Μάρτη έρχονται οι νέες τιμές με το εισιτήριο για όλα τα μέσα του ΟΑΣΑ να πηγαίνει από το 1,40 ευρώ στο 1,74 και αντίστοιχα τα εισιτήρια για λεωφορεία, τραμ, τρόλεϊ από το 1,20 που είναι σήμερα στο 1,50.
Παράλληλα όμως έρχεται και νέα διπλή αύξηση (και πάλι μέσω μνημονίου που υπογράφηκε και η υπογραφή μένει) στα τιμολόγια της ΔΕΗ.
Η Κυβέρνηση βάσει μνημονίου θα πρέπει μέσα στον Δεκέμβρη να κάνει νέα προσαρμογή των τιμών και να μπουν οι απαιτούμενες αυξήσεις (βάσει κόστους κλπ) στο ρεύμα από τον Ιανουάριο του 2013, ενώ κάτι ανάλογο θα συμβεί και τρεις μήνες μετά, το Μάρτιο με νέα προσαρμογή (νέες αυξήσεις δηλαδή) που θα ισχύσουν από τον Μάιο του 2013.
Απελευθέρωση επαγγελμάτων
Προχωράει η πλήρης απελευθέρωση όλων των επαγγελμάτων. Κάθε κλάδος θα είναι υποχρεωμένος να αναγράφει σε ιστοσελίδα της ενδεικτικές αμοιβές για κάθε προσφερόμενη υπηρεσία.
Μια από τις πρώτες κινήσεις της κυβέρνησης, σύμφωνα με το Βήμα θα είναι η κατάργηση της διάταξης για υποχρεωτική παρουσία δικηγόρου για τη σύνταξη των σειράς εγγράφων ενώπιον συμβολαιογράφου.
Βενζίνη και προϊόντα για βρέφη στα σουπερμάρκετ
Μεταξύ των περιορισμών που θα αρθούν θα είναι και αυτός για τη λειτουργία βενζινάδικων στα σούπερ μάρκετ με σκοπό την ενίσχυση του ανταγωνισμού και τη μείωση της τιμής των καυσίμων. Ταυτόχρονα τα ανεξάρτητα βενζινάδικα θα μπορούν να κατέχουν ή να νοικιάζουν βυτιοφόρα.
Επιτρέπει στα σούπερ-μάρκετ την πώληση προσυσκευασμένου κρέατος, τυριού και ψαριού, απελευθερώνει την πώληση προϊόντων για βρέφη
Απελευθέρωση μεταφορών
Αίρονται οι περιορισμοί στις άδειες για λιμουζίνες και μικρά τουριστικά λεωφορεία κάτω των 12 θέσεων. Είναι στις υποχρεώσεις της χώρας βάσει Μνημονίου μέσα στον Οκτώβριο του 2012:
- Να αφαιρεθούν οι περιορισμοί στην ενοικίαση ημιφορτηγών και βαν,
- να επιτραπούν εναλλακτικές υπηρεσίες μεταφοράς σε ξενοδοχεία και τουριστικά πρακτορεία για την ενοικίαση βαν και τζιπ 4X4.
Αλλάζουν οι κανόνες στην ακτοπλοΐα και τα εργασιακά των ναυτικών
Σε εξέλιξη βρίσκεται η διαδικασία για αναθεώρηση του νομικού πλαισίου για την ακτοπλοΐα, προς την κατεύθυνση να ενδυναμωθεί η προοπτική ανάπτυξης του τουριστικού τομέα. Ειδικότερα δίνεται προσοχή, μεταξύ άλλων, στην ευελιξία των απαιτήσεων για τα πλοία που εξαιρούνται από τις μίνιμουμ υποχρεώσεις δρομολόγησης και να στην έγκριση αλλαγών στα δρομολόγια και στο μέγεθος των πλοίων για τα ακτοπλοϊκά δρομολόγια. Αυτή η διαβούλευση θα οδηγήσει σε συγκεκριμένη τροποποίηση (Μάρτιος 2013).
Ο κοινωνικός διάλογος να ακολουθεί τις αρχές της Σύμβασης Ναυτικής Εργασίας (του 2006) ώστε οι όποιες αλλαγές γίνουν σε σχέση με τα εργασιακά να συμφωνούν με το σύγχρονο οικονομικό περιβάλλον
http://logiosermis.net
Οι αλλαγές είναι προαπαιτούμενο για την εκταμίευση των χρημάτων.Έτσι εκτός των άλλων μέτρων που ακούστηκαν μέχρι σήμερα έρχεται μια σειρά άλλων μέτρων που κυριολεκτικά αλλάζουν τα δεδομένα. Σύμφωνα με το “Βήμα” χθες ολοκληρώθηκε η επεξεργασία του κεφαλαίου με τις διαρθρωτικές αλλαγές στην οικονομία και στις αγορές προϊόντων, υπηρεσιών και μεταφορών οι οποίες θα φέρουν δραματικές αλλαγές στη λειτουργία της οικονομίας με επιπτώσεις για τους εργαζόμενους σχεδόν σε όλους τoυς κλάδους.
Απελευθέρωση ωραρίου
Για παράδειγμα στα εργασιακά είναι υποχρέωση της χώρας βάσει Μνημονίου η πλήρης απελευθέρωση του ωραρίου των καταστημάτων “η κυβέρνηση πρέπει να υιοθετήσει νομοθεσία που θα αποσυνδέει τις ώρες εργασίας των εργαζομένων στον κλάδο από το ωράριο λειτουργίας των καταστημάτων” όπως αναφέρεται χαρακτηριστικά.
Μείωση μισθών και πώληση της ΔΕΗ
Παράλληλα και με συμβατική υποχρέωση της χώρας της ιδιωτικοποιήσεις ΔΕΚΟ έως τον Νοέμβριο του 2012 η κυβέρνηση πρέπει να υποβάλλει ένα σχέδιο για την αναδιάρθρωση της ΔΕΗ με στόχο αφ’ ενός να προετοιμαστεί η ιδιωτικοποίησή της και αφ’ετέρου να γίνει ανταγωνιστική ως προς τις άλλες επιχειρήσεις της απελευθερωμένης αγοράς του ηλεκτρισμού.
Σύμφωνα με “Τ Βήμα” για την αξιολόγηση του λειτουργικού κόστους της ΔΕΗ η κυβέρνηση θα παραδώσει στην Τρόικα μελέτη ειδικού της Ευρωπαϊκής αγοράς για να συγκρίνει τις συνολικές απολαβές των υπαλλήλων της ΔΕΗ με τις βέλτιστες πρακτικές των ευρωπαϊκών ηλεκτρικών εταιριών.
Αυξήσεις σε εισιτήρια και ρεύμα
Μέχρι και 25% θα ανέβουν τα εισιτήρια, ενώ νέα αιμορραγία στην τσέπη του πολίτη ετοιμάζει η ΔΕΗ που αυξάνει τα τιμολόγια
Το μνημόνιο το προβλέπει ξεκάθαρα. Μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2013 πρέπει να αυξηθούν τα εισιτήρια. Έτσι όλα δείχνουν ότι το πολύ μέχρι το Μάρτη έρχονται οι νέες τιμές με το εισιτήριο για όλα τα μέσα του ΟΑΣΑ να πηγαίνει από το 1,40 ευρώ στο 1,74 και αντίστοιχα τα εισιτήρια για λεωφορεία, τραμ, τρόλεϊ από το 1,20 που είναι σήμερα στο 1,50.
Παράλληλα όμως έρχεται και νέα διπλή αύξηση (και πάλι μέσω μνημονίου που υπογράφηκε και η υπογραφή μένει) στα τιμολόγια της ΔΕΗ.
Η Κυβέρνηση βάσει μνημονίου θα πρέπει μέσα στον Δεκέμβρη να κάνει νέα προσαρμογή των τιμών και να μπουν οι απαιτούμενες αυξήσεις (βάσει κόστους κλπ) στο ρεύμα από τον Ιανουάριο του 2013, ενώ κάτι ανάλογο θα συμβεί και τρεις μήνες μετά, το Μάρτιο με νέα προσαρμογή (νέες αυξήσεις δηλαδή) που θα ισχύσουν από τον Μάιο του 2013.
Απελευθέρωση επαγγελμάτων
Προχωράει η πλήρης απελευθέρωση όλων των επαγγελμάτων. Κάθε κλάδος θα είναι υποχρεωμένος να αναγράφει σε ιστοσελίδα της ενδεικτικές αμοιβές για κάθε προσφερόμενη υπηρεσία.
Μια από τις πρώτες κινήσεις της κυβέρνησης, σύμφωνα με το Βήμα θα είναι η κατάργηση της διάταξης για υποχρεωτική παρουσία δικηγόρου για τη σύνταξη των σειράς εγγράφων ενώπιον συμβολαιογράφου.
Βενζίνη και προϊόντα για βρέφη στα σουπερμάρκετ
Μεταξύ των περιορισμών που θα αρθούν θα είναι και αυτός για τη λειτουργία βενζινάδικων στα σούπερ μάρκετ με σκοπό την ενίσχυση του ανταγωνισμού και τη μείωση της τιμής των καυσίμων. Ταυτόχρονα τα ανεξάρτητα βενζινάδικα θα μπορούν να κατέχουν ή να νοικιάζουν βυτιοφόρα.
Επιτρέπει στα σούπερ-μάρκετ την πώληση προσυσκευασμένου κρέατος, τυριού και ψαριού, απελευθερώνει την πώληση προϊόντων για βρέφη
Απελευθέρωση μεταφορών
Αίρονται οι περιορισμοί στις άδειες για λιμουζίνες και μικρά τουριστικά λεωφορεία κάτω των 12 θέσεων. Είναι στις υποχρεώσεις της χώρας βάσει Μνημονίου μέσα στον Οκτώβριο του 2012:
- Να αφαιρεθούν οι περιορισμοί στην ενοικίαση ημιφορτηγών και βαν,
- να επιτραπούν εναλλακτικές υπηρεσίες μεταφοράς σε ξενοδοχεία και τουριστικά πρακτορεία για την ενοικίαση βαν και τζιπ 4X4.
Αλλάζουν οι κανόνες στην ακτοπλοΐα και τα εργασιακά των ναυτικών
Σε εξέλιξη βρίσκεται η διαδικασία για αναθεώρηση του νομικού πλαισίου για την ακτοπλοΐα, προς την κατεύθυνση να ενδυναμωθεί η προοπτική ανάπτυξης του τουριστικού τομέα. Ειδικότερα δίνεται προσοχή, μεταξύ άλλων, στην ευελιξία των απαιτήσεων για τα πλοία που εξαιρούνται από τις μίνιμουμ υποχρεώσεις δρομολόγησης και να στην έγκριση αλλαγών στα δρομολόγια και στο μέγεθος των πλοίων για τα ακτοπλοϊκά δρομολόγια. Αυτή η διαβούλευση θα οδηγήσει σε συγκεκριμένη τροποποίηση (Μάρτιος 2013).
Ο κοινωνικός διάλογος να ακολουθεί τις αρχές της Σύμβασης Ναυτικής Εργασίας (του 2006) ώστε οι όποιες αλλαγές γίνουν σε σχέση με τα εργασιακά να συμφωνούν με το σύγχρονο οικονομικό περιβάλλον
http://logiosermis.net